Ondřej Joseph Haluza

PED21

Země dětí (Dítě a tábor, lyžák, škola v přírodě, ...)

Ať třesknou mrazy, nebo je vedro k padnutí, kvetou chudobky, či žloutne listí, vyrážíme s dětmi na rafty, šlapadla, lyžovat, na běžky, snowboardy, pěší túru, do lesa, do hvozdů, do sadů, sbírat kaštany, sportovat, učíme je uzly, rozeznat stopy zvěře, tábořit, rybařit, ať je to jednou za týden, celý rok, nebo jen o prázdninách, nikdy by nám nemělo uniknout to, co všechny tyto činnosti a aktivity spojuje. Rozhodně bychom neměli zapomenout na nejdůležitější článek ze všech, totiž na dítě. Děti nejsou jen takovými malými dospělými, jak si lze myslet. V dětském světě platí jiná pravidla. Je tomu až do doby, než se dítě plně přizpůsobí světu dospělých a pochopí, jak funguje. Jsme to my dospělí, kdo jim ukazuje, jak to v tom velkém světě vlastně chodí. Abychom však mohli být dobrými průvodci a učiteli, musíme navštívit Zemi dětí. Její brány jsou otevřené, račme vstoupit. Na této besedě si budeme povídat o všem, co hýbe dětským světem, o jeho pravidlech, o řeči, kterou se v něm mluví. Budeme se společně učit porozumět dětským emocím a prožívání, naučíme se pokládat si otázky, co chce dítě svým chováním říct a proč to nepoví slovy. Vzpomeneme i na pravdu a lež, řešení nepříjemných situací a konfliktů, na to, když dítě zlobí, když se mu stýská. Budeme určitě myslet i na hru, motivaci a důvěru. Pohlédneme do dětských očí a snad se nám podaří spatřit alespoň střípky toho, co skutečně vidí... Ale teď už pojďte, expres do Země dětí právě vyráží.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckypísadlo a poznámkovník
Lektor
Ondřej Joseph Haluza , Konzultant pro výchovu a vzdělávání
Ahoj všem. Volnočas a zážitková pedagogika mne baví posledních patnáct let, začínal jsem pod SK Sportfit, následně o.s. Hnutí GO! a PŠL. Osm let jsem vedl vlastní NNO operující na poli výchovy a vzdělávání, kde jsem se zaměřoval, tedy vyjma vlastní práce s dětmi a mládeží, na herní dramaturgii, školení instruktorů, vedení kurzů, zpětných vazeb i supervize. Také jsem pracoval s osobami v důchodovém věku a v seniu. Několik let jsem byl učitelem na základní škole. Tam můj čas a úsilí plynulo i mimo rámec vlastního vyučování také na množství volnočasových aktivit a kroužků. Roční zkušenost externí spolupráce s kojeneckým ústavem, a čtyřleté působení v roli muzikoterapeuta v projektu pro dět. odd. PL Šternberk pro mne byly cennou nejen profesní, ale také životní zkušeností. Pracoval jsem i jako profesní kouč a mentor pro SCIO (ti, co delají ty testy) a asistent pro vzdělávání v AHRC NASSAU v USA (NY). Mimo jiné jsem milovníkem života, mudrcem, hudebníkem, poetou, hercem a umělcem. Jsem pisatelem, učněm i učitelem. Když chci, jsem sporťákem, ajťákem, foťákem. Původně informatik, v současné době pracuji jako freelancer v oblasti mimoškolního, osobního a firemního vzdělávání, vedu tembuildingové akce, animuji adaptační kurzy, školy v přírodě a letní dětské tábory, provádím konzultace, mentoring a supervize pracovníků na ozdravných pobytech, instruktorů, vedoucích táborů i kroužků, učitelů.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED22

Jak hrát hry a na co při tom myslet?

Řekl mi: "Zahraj si s nimi nějakou hru!" Tak jsem si to našel na netu, nějak jsem to pochopil a teď jdu na to... Takto začíná příběh mnoha instruktorů a vedoucích. Anebo se to (ty hry) učili ve skautu, když byli malí a tak, jak se naučili, tak hrají. Stačí to tak? Zkusme si připustit, že tomu přece jen něco schází. Zajímá vás, jak hrát lépe? Pojďme se o tom společně poradit, pojďme hry zkoumat a s hrami si hrát... #hra #fazehry #motivace #zpetnavazba #dramaturgie

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckyvlastní hry, scénáře, písátka a poznámkovníky
Lektor
Ondřej Joseph Haluza , Konzultant pro výchovu a vzdělávání
Ahoj všem. Volnočas a zážitková pedagogika mne baví posledních patnáct let, začínal jsem pod SK Sportfit, následně o.s. Hnutí GO! a PŠL. Osm let jsem vedl vlastní NNO operující na poli výchovy a vzdělávání, kde jsem se zaměřoval, tedy vyjma vlastní práce s dětmi a mládeží, na herní dramaturgii, školení instruktorů, vedení kurzů, zpětných vazeb i supervize. Také jsem pracoval s osobami v důchodovém věku a v seniu. Několik let jsem byl učitelem na základní škole. Tam můj čas a úsilí plynulo i mimo rámec vlastního vyučování také na množství volnočasových aktivit a kroužků. Roční zkušenost externí spolupráce s kojeneckým ústavem, a čtyřleté působení v roli muzikoterapeuta v projektu pro dět. odd. PL Šternberk pro mne byly cennou nejen profesní, ale také životní zkušeností. Pracoval jsem i jako profesní kouč a mentor pro SCIO (ti, co delají ty testy) a asistent pro vzdělávání v AHRC NASSAU v USA (NY). Mimo jiné jsem milovníkem života, mudrcem, hudebníkem, poetou, hercem a umělcem. Jsem pisatelem, učněm i učitelem. Když chci, jsem sporťákem, ajťákem, foťákem. Původně informatik, v současné době pracuji jako freelancer v oblasti mimoškolního, osobního a firemního vzdělávání, vedu tembuildingové akce, animuji adaptační kurzy, školy v přírodě a letní dětské tábory, provádím konzultace, mentoring a supervize pracovníků na ozdravných pobytech, instruktorů, vedoucích táborů i kroužků, učitelů.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH49

Není to drama, aneb jak si hrát s dramatikou

***Hraju, hraješ, hrajeme... Ty to na mě hraješ? Zahraj jim to, ať ví, jak to mají hrát! Není to příliš teatrální? To je drama! Žádné drama, pěkné divadýlko... *** Jak se nám ta slovíčka pěkně vžila do běžné řeči, že? Jak nám mění význam, jak se vlní jako hadi... Nuže pojďme se také vlnit, hadit a měnit významy a formy. Pojďme si hrát na divadlo, pojďme si hrát s dramatikou. Je to pro každého, na zkušenostech nezáleží, vždyť jsme si všichni alespoň někdy v životě rádi hráli. Tak co, přidáš se? :)

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Pomůckypohodlné oblečení a obutí, vhodné je přiléhavé, ovšem umožňující dostatečný pohyb, měkké a poddajné, nevhodné jsou džíny a těžké tkaniny, umělé materiály vyjma funkčních. Doporučuji dále vzít si s sebou ručník případně podložku na cvičení (karimatku, tenkou deku), budeme se občas válet nebo sedět. Určitě pak nezapomeňte lahev s pitím a přibalte si i nějakou dobrotu (čokoládu, sušenku, rawbar, ...), přijde k duhu
Lektor
Ondřej Joseph Haluza , Konzultant pro výchovu a vzdělávání
Ahoj všem. Volnočas a zážitková pedagogika mne baví posledních patnáct let, začínal jsem pod SK Sportfit, následně o.s. Hnutí GO! a PŠL. Osm let jsem vedl vlastní NNO operující na poli výchovy a vzdělávání, kde jsem se zaměřoval, tedy vyjma vlastní práce s dětmi a mládeží, na herní dramaturgii, školení instruktorů, vedení kurzů, zpětných vazeb i supervize. Také jsem pracoval s osobami v důchodovém věku a v seniu. Několik let jsem byl učitelem na základní škole. Tam můj čas a úsilí plynulo i mimo rámec vlastního vyučování také na množství volnočasových aktivit a kroužků. Roční zkušenost externí spolupráce s kojeneckým ústavem, a čtyřleté působení v roli muzikoterapeuta v projektu pro dět. odd. PL Šternberk pro mne byly cennou nejen profesní, ale také životní zkušeností. Pracoval jsem i jako profesní kouč a mentor pro SCIO (ti, co delají ty testy) a asistent pro vzdělávání v AHRC NASSAU v USA (NY). Mimo jiné jsem milovníkem života, mudrcem, hudebníkem, poetou, hercem a umělcem. Jsem pisatelem, učněm i učitelem. Když chci, jsem sporťákem, ajťákem, foťákem. Původně informatik, v současné době pracuji jako freelancer v oblasti mimoškolního, osobního a firemního vzdělávání, vedu tembuildingové akce, animuji adaptační kurzy, školy v přírodě a letní dětské tábory, provádím konzultace, mentoring a supervize pracovníků na ozdravných pobytech, instruktorů, vedoucích táborů i kroužků, učitelů.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů